15 Ekim 2009 Perşembe

Grup adı: 4( Esin SAĞIR, Sema KAYA, Mehmet ÖZTÜRK,Mürşit ÖTÜN)

Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
Bu modül öncelikle öğrenci merkezli değerlendirmenin ne kadar geniş bir çerçeveye sahip olduğunu görmemi sağladı. Öğrenci merkezli bir değerlendirme sadece üst düzey düşünme ve 21.yy becerilerine değil içeriğe de odaklanmayı gerektiriyor.Değerlendirmeyi nasıl ve hangi araçlarla yapacağımı öğrendim.Öğrenme örneğimi gözden geçirmeme ve geliştirilmesi gereken noktaları belirlememe yardımcı oldu; ayrıca değerlendirme planı örneklerini inceleyerek kendi değerlendirme planıma yönelik fikirler edinmeme yol açtı.Öğrenci merkezli değerlendirmede öz değerlendirme ve akran geribildiriminin önemli olduğunu, bunun için öğrencilerimin öğretim sürecinde etkin rol alması için hangi stratejileri kullanmam gerektiği konusunda yardımcı oldu.

Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
Konu ile ilgili değişik değerlendirme stratejileri kullanabilirim.Çalışmakta olduğumuz proje en fazla hangi strateji yada stratejileri kapsıyor ise onları kullanırım.

Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
Öz-yönelim ve İşbirliğini Özendirme Stratejilerini kullanarak öğrenciyi süreçte daha aktif hale getirebilirim.Bu stratejide, öğrenciler kendi öğrenmelerine sahip çıkma, kişilerarası beceriler sergileme, yüksek kaliteli işler yapma, geribildirimi anlama ve sınıf arkadaşlarının çalışmalarını değerlendirme yeteneklerini değerlendirmek için kullanırım.Çünkü geri bildirimi iyi kavrayan bir öğrenci tüm değerlendirme sürecinde aktif olarak rolalacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder