19 Ekim 2009 Pazartesi

MODÜL 6 DA ÖĞRENDİKLERİM grup bilmece(İlke ÇATAROĞLU,Kimya MURATOĞLU,Hüseyin FIRAT,Kadri YALIN)

Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?
Evet oldu.Öğrencilerin her birinin farklı öğrenme şekilleri olduğunu,görsel,işitsel bedensel gibi öğrendim. Ve çocuklara öğretim yaparken bu çoklu zeka kuramlarının her birine göre farklı öğretim yöntemleri kullanmam gerektiğini öğrendim.Problem çözebilen,yaratıcı düşünen, kendi ve başkalarının ürünlerine eleştirel yaklaşabilen bireyler olmaları gerektiğini öğrendim.


Öğrencilerime, öz-
yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

Öğrencilerin öz yönelimlerini geliştirirken öğrenci merkezli bir öğretim ortamı hazırlayıp,onlar çalışırken kendimi tamamen dışta tutmayıp onlarla birlikte çalışırım.Ayrıca yaptıkları çalışmaların değerlendirilmesinde öğretmen değerlendirmesi yerine akran değerlendirmesine daha fazla özen gösteririm.Buda öğrenmede onları daha aktif hale getirecektir.

Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
Çoklu zeka öğrenme türlerini ele alarak her öğrencinin farklı eğilimi olduğunu düşünmek ve buna göre etkinlikler hazırlamak gerekir.Yapılan etkinliğin içeriğini zengin tutmak gerekir.Birçok öğrenme türüne hitap etmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder