15 Ekim 2009 Perşembe

MODÜL 5 TE ÖĞRENDİKLERİM grup bilmece(İlke ÇATAROĞLU,Kimya MURATOĞLU,Hüseyin FIRAT,Kadri YALIN)

Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
Öğrenciler denetim listeleri,değerlendirme tabloları hazırlayıp kullanırlar,daha derin düşünmelerine, kendi kendilerine öğrenip öğrenmediklerini değerlendirmelerine olanak tanıyan sorularla karşılaşırlar.Hedefler belirlerler, görevler tanımlarlar ve nelerin öğrenilebileceğine ilişkin kestirimde bulunurlar.Öğrenme sürecindeki güçlükleri belirlerler, bunları ortadan kaldırma yolları düşünürler.Arkadaşları ile geribildirim alışverişinde bulunurlar.
Bu tür olanakları elde ettiklerinde, öğrenme sürecinin denetiminde kendilerinin de söz sahibi olduğu inancını geliştirirler. Bu durum, başarılı olma konusunda öz-güvenlerinin, öz-yeterlik algılarının gelişmesine, öğrenme sürecine daha etkin ve istekli katılmalarına yardımcı olur.


Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

Öğrenme sürecinde katılımı inceleyerek, ve gözlemleyerek, içerik sorularıyla,davranışlarında uygulayıp uygulamadığını gözlemleyerek, özdeğerlendirme yaptırarak , akran değerlendirmesiyle değerlendirebilirim.

Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

Değerlendirme ölçeklerini birlikte hazırlayarak,akran değerlendirmesi yaptırarak, grup değerlendirmesi yaptırarak,özdeğerlendirme yaptırarak aktif hale getirebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder