2 Ekim 2009 Cuma

modül 2 deki öğrendiklerim

Bu modül, kazanımları, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma konusunda düşünmenize yardımcı oldu mu? Nasıl?

Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma hedef kitlenin hazırbulunuşluk durumu göz önüne alınarak bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda tespitler yapmanın gerekli olduğu, sürecin gelişigüzel değil de bilimsel yaklaşımlarla oluşturulması konusunda düşünmemize neden olmuştur.

Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?

Öğretim Programı Tasarım Soruları ihtiyaçlar sonucunda ortaya çıktığından günlük hayatla özdeşleştirilmeli, böylece doğrudan bireyin ihtiyaçlarına hitap ederek bireyde kalıcı değişiklikler meydana getirebilir.

Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?

Proje tabanlı öğrenmede özgün bir değerlendirme anahtarı hazırlanmalı, Örnek olarak; yazılı ödevler, gözlemler, sunumlar, informal tartışmalar, sorular bu ölçütler kullanılarak öğrenci merkezli değerlendirmeyi planlayabilirim.

Gazi ÖZKESKİN Kimya MURATOĞLU Kadri YALIN Nuran DAĞDEVİREN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder